Udbytte
Du får en mere struktureret tilgang til valg af testcases, dit testdesign, og derudover også følgende udbytte:
- Du ved hvad der kendetegner en effektiv test
- Du kender værdien af struktureret brug af testteknikker
- Du kender forskellen på statiske og dynamiske testteknikker
- Du kan anvende en række nye testteknikker i praksis
- Du ved hvordan du benytter testteknikker i en agil kontekst
- Du får konkrete værktøjer med hjem
Målgruppe
Du er tester, som skal udarbejde testcases eller du er testkoordinator, test manager eller anden test ansvarlig, som ønsker at vide mere om hvordan testteknikker bidrager til en effektiv test. Det forventes at du har nogen erfaring inden for softwaretest, og at du har prøvet at udarbejde testcases før.
Kursusform
Testteknikker er bygget op omkring korte teoretiske gennemgange, som sikrer forståelsen af teknikkerne og deres værdi, hvorefter der vil være en lang række konkrete opgaver, hvor du træner den enkelte testteknik. Kurset er desuden baseret på dialog, hvor der vil være rig mulighed for at inddrage konkrete eksempler fra din hverdag.
Underviser
Vores undervisere har ikke kun rutine i at undervise i softwaretest, men også mange års praktisk erfaring fra forskellige it-projekter, hvilket giver dig den bedste indlæring, samt viden om best practice. De får derfor også 4,96 ud af 5 i gennemsnitlig vurdering fra kursisterne.
Kursets indhold
Et kursus i testteknikker giver dig et dybdegående kendskab og en masse træning i en række testteknikker og omfatter blandt andet:
- Struktureret brug af testteknikker
- Valg af testteknikker
- Testteknikker i en agil kontekst – Fra User Story til testcases – NYT
- Træning i testteknikkerne:
- Ækvivalenspartitionering
- Grænseværdianalyse
- Beslutningstabeller
- Klassifikationstræer
- Tilstandsovergangstest
- Usecasebaseret test
- Udforskende test
- Statiske og dynamiske testteknikker
Varighed
Kursets varighed er 2 dage.
Betina –
Levende og positiv undervisning tænk at noget lidt tørt stof kan blive sjovt 🙂
Sabrina –
Illustrationer. Humor. Opgaver. Deltagerinvolvering
Trine –
At man får alle med på kurset uanset niveau og erfaring med agil udvikling og test.
Janne –
De mange opgaver, så man selv får fingre i det = bedre indlæring
Inga –
Aktiv formidler og god til dynamik. Gruppearbejdet og de mange pauser.
Nina –
Jeg påskønner undervisers fleksibilitet i forhold til at svare på alle spørgsmål, også dem der er udenfor kursets indhold. Humor hos underviseren.
Sushmitha –
Kurset er godt, meget interaktivt, rigtig gode opgaver. Undervise er meget engageret og gjorde alle deltagere meget engageret.
Stine –
Instruktøren havde en ligefrem, energisk og åben måde at undervise på – fantastisk!
Steen –
God gennemgang af teknikker og god relation til vores hverdag mht. hvordan vi arbejder.
Andre –
Fedt vi kunne ændre til en slags workshop i stedet for slavisk at køre efter bogen.
Thomas –
Godt tempo, fint afvejet mellem teori, opgaver og pause til at samle tankerne.
Kate –
Jeg værdsatte undervisers tålmodighed 🙂 Min viden om teknikkerne = 0, så jeg har brug for tid til refelktion og noter.
Janne –
At vi kun var 6 personer, så der var tid til spørgsmål
Tonny –
Opgavefrekvensen, undervisningsformen, eksempler
Marie –
Very useful and iI could get it understand in a very systematic way
Rikke –
Fået en god værktøjskasse. Har fået sat nogle test begreber på plads
Niels –
Rigtig god vægtning af gennemgang og øvelser
Anne –
En udnervisningsform med masser af opgaver – fedt at lave “handson”
Helle –
God blanding af teori og opgaver.