FÅ HJÆLP MED AT FÅ UDARBEJDET EN TESTSTRATEGI SOM PASSER TIL JERES ORGANISATION, KONTEKST OG BEHOV.

FORMÅL MED EN TESTSTRATEGI

Udarbejdelse af en teststrategi på enten virksomhed, program eller projektniveau. Strategien vil give virksomheden, programmet eller projektet en overordnet retningslinje for hvordan test skal håndteres i den aktuelle kontekst

Formål
Kundeværdi

KUNDEVÆRDI VED EN TESTSTRATEGI

  • Overordnede retningslinjer for testen
  • Fælles forståelse for testen
  • Afdækning af behov for test
  • Grundlag for testplanlægningen i de enkelte projekter og projektfaser

AKTIVITETER VED UDARBEJDELSE AF EN TESTSTRATEGI

  • Opstartsmøde med præsentation af virksomhed, program/projekt og organisation, projektmodel, samt identifikation af interessenter og baggrundsmateriale
  • Workshop med interessenter hvor ovenstående gennemgås i detaljer i forhold til testmodenhed, testaktiviteter og aktuel status på test
  • Såfremt der er tale om et program eller projekt foretages:
    • Workshop med udarbejdelse af produkt og (test)projektrisikoanalyse –
    • Analyse af kravgrundlag – kravspecifikation, usecases, forretningsgange, designspecifikation og løsningsbeskrivelse
  • Udarbejdelse af strategien indeholder blandt andet:
    • Generelle principper for test
    • Overordnede forudsætninger –
    • Start/slutkriterier
    • Risici
    • Testtilgange
    • Definition af kvalitetsmål
    • Testmiljø(er)
    • Testdata
    • Værktøjer og anvendelse
  • Overdragelse
Aktitiviteter

VI TAGER HELE ANSVARET

FLEKSIBELT OG SKALÉRBART

OPGAVER LØST AF SPECIALISTER

UDVALG AF VORES KUNDER

Brug for hjælp til en teststrategi?

Kontakt os på telefon +45 44 979 979, via e-mail på info@testhuset.dk eller via vores kontaktformular.