I løbet af 2 dage får du praktisk træning i metoder og værktøjer til forretningsanalyse i en agil kontekst og hvordan det skaber værdi i de enkelte dele af udviklingsprocessen.


Pris

9.999 kr.

Forretningsanalyse i agile projekter

Brug for hjælp?

Har du spørgsmål så ring til os på telefon +45 44 979 979 eller e-mail kompetencecenter@testhuset.dk

I Agile projekter er fokus på produktet og samarbejde vigtigt. Det kræver en udforskende tilgang i udviklingsprocessen, så man løbende kan spore sig ind på både behov og den optimale løsning.

Det kan være svært at bruge en Agil tilgang, hvis projektet styres ud fra en mere traditionel tilgang. Derfor er det vigtigt at team-/projektdeltagerne kan inddrage Agile metoder inden for de givne rammer.

Forretningsudbytte:

Dette kursus sætter team-/projektdeltagere i stand til at forklare og anvende Agile aspekter, processer og teknikker.

Efter at have fået uddannet én eller flere i Forretningsanalyse i Agile Projekter, vil I som organisation eller team blive bedre i stand til at:

  • kommunikere internt via en fælles forståelse for forretningsanalyse i agil kontekst, samt en ensartet terminologi.
  • give interessenter en bedre og fælles forståelse af behov og ønsker.
  • udføre en effektiv forretningsanalyse ved at få et ensartet og struktureret metodeapparat i organisationen.
  • optimere jeres indsats med forretningsanalyse, ved at få en forståelse af hvor Agil forretningsanalyse skaber værdi og passer ind i de forskellige faser af udviklingsprocessen.
  • øge forretningsværdien af jeres produkter, ved at få metoder og teknikker som sikrer, at I bedre rammer kundernes behov og jeres forretningsmæssige mål med jeres IT-løsninger.
  • forstå hvordan forretningsanalyse kan være med til at sikre IT-løsninger i rette kvalitet, hurtigt og omkostningseffektivt.

Kursusudbytte

Efter kurset har du som deltager følgende kompetencer:

  • Du kan skabe en rød tråd fra strategi til udvikling
  • Du kan facilitere en diskussion om forretningsværdi
  • Du kan identificere hvor et produkt befinder sig i produktets livscyklus
  • Du har kendskab til metoder som egner sig til de forskellige faser i et produkts livscyklus herunder idégenerering, specifikation og dokumentation af behov og krav, implementering og vedligehold.
  • Du kan anvende udvalgte agile forretningsanalysemetoder

Målgruppe:

Kurset er for dig, som arbejder med eller har interesse i forretningsanalyse, og som gerne vil blive bedre til at arbejde med forretningsanalyse i agile projekter. Din rolle er typisk forretningsanalytiker (FA’er) eller business analyst (BA’er), men kurset er også relevant for produktejere (PO’er), forretningsrepræsentanter, scrum mastere, projektledere og andre som arbejder i agile teams, f.eks. udviklere og testere.

Vi fik åbnet for en diskussion af, hvordan vi skal udføre forretningsanalyse i ART’en, som vi kan arbejde videre med.

Tidligere kursist / Forretningsanalytiker i offentlig styrelse

Forudsætninger:

Det forventes at du har en generel forståelse af agil udvikling, for eksempel Scrum eller SAFe®, samt praktisk erfaring med forretningsanalyse.

Kursusform:

Kurset består af aktiv involvering af deltagerne med mange opgaver, diskussioner, erfaringsudveksling og træning i både metoder og værktøjer.  Der vil være parvise-, gruppe- og fællesopgaver i plenum. Øvelserne tager udgangspunkt i en gennemgående case.

Deltagerne skal forvente et par timers forberedende læsning inden kurset. Der sendes en forberedelsesmail medmateriale ca. 1 uge inden kurset afholdes.

Meget virkelighedsnært. God mulighed for diskutioner udtaler tidligere kursist fra offentlig styrelse.

Tidligere kursist / Forretningsanalytiker i offentlig styrelse

Underviser

Vores undervisere har ikke kun rutine i at undervise i forretningsanalyse, men også mange års praktisk erfaring fra forskellige it-projekter, hvilket giver dig den bedste indlæring, samt viden om best practice. De får derfor også 4,96 ud af 5 i gennemsnitlig vurdering fra kursisterne.

Kursets indhold:

På kurset gennemgår vi en generel innovationsproces med metoder, som er gode til at udforske behov og løsninger.

Undervejs relateres metoderne til tre forskellige perspektiver i forretningsanalyse:

  • Produkt
  • Proces
  • System

Kursister arbejder typisk med et eller flere perspektiver i deres hverdag.

Vi gennemgår blandt andet følgende metoder:

  • Kort over værditilbud (Value proposition canvas)
  • Kort over kunde-/brugerrejse (Customer journey mapping)
  • Kort over effekt (Impact mapping)
  • Designsprint (Design sprint)
  • Kort over user stories (User story mapping)

Varighed

Kurset varer 2 dage.

Virksomhedsinternt forløb:

Kurset kan bestilles som et virksomhedsinternt kursus. Vi afholder kurset internt kun for jeres medarbejdere, enten som standard som i beskrivelsen eller tilpasset efter jeres behov.

Fordele ved et virksomhedsinternt forløb:

  • Økonomisk besparelse ved mere end 5 personer
  • Intensiv erfaringsudveksling og vidensdeling.
  • Medarbejderne får en fælles forståelse for emnet
  • Mulighed for unik tilpasning i forhold til egne metoder og processer

Kontakt os

Kontakt os for at høre mere om hvordan vi kan tilpasse et forløb for netop jeres virksomhed.

Workshop / Facilitering:

I stedet for et kursus med teori, eksempler og øvelser, kan vi facilitere en workshop, hvor formålet er at få produceret et slutresultat, som man kan bruge i projektet.

Emner:

Vi faciliterer workshops i forskellige emner, blandt andet:

  • Produkt Risiko Analyse
  • Estimering
  • Teststrategi
  • Design af testcases
  • Automatisering
  • Udforskende test

Fordele ved facilitering af TestHuset:

  • Erfaren facilitator, som løbende kan coache og sikre slutresultatet for workshoppen
  • Faglig stærk facilitator, som kender metoderne og teorien
  • Facilitator uafhængig af virksomheden

Kontakt os

Kontakt os for at høre mere om hvordan vi kan tilpasse et forløb for netop jeres virksomhed.