FORMÅL MED EN TESTSTRATEGI
Udarbejdelse af en teststrategi på enten virksomhed, program eller projektniveau. Strategien vil give virksomheden, programmet eller projektet en overordnet retningslinje for hvordan test skal håndteres i den aktuelle kontekst
KUNDEVÆRDI VED EN TESTSTRATEGI
- Overordnede retningslinjer for testen
- Fælles forståelse for testen
- Afdækning af behov for test
- Grundlag for testplanlægningen i de enkelte projekter og projektfaser
AKTIVITETER VED UDARBEJDELSE AF EN TESTSTRATEGI
- Opstartsmøde med præsentation af virksomhed, program/projekt og organisation, projektmodel, samt identifikation af interessenter og baggrundsmateriale
- Workshop med interessenter hvor ovenstående gennemgås i detaljer i forhold til testmodenhed, testaktiviteter og aktuel status på test
- Såfremt der er tale om et program eller projekt foretages:
- Workshop med udarbejdelse af produkt og (test)projektrisikoanalyse –
- Analyse af kravgrundlag – kravspecifikation, usecases, forretningsgange, designspecifikation og løsningsbeskrivelse
- Udarbejdelse af strategien indeholder blandt andet:
- Generelle principper for test
- Overordnede forudsætninger –
- Start/slutkriterier
- Risici
- Testtilgange
- Definition af kvalitetsmål
- Testmiljø(er)
- Testdata
- Værktøjer og anvendelse
- Overdragelse
Brug for hjælp til en teststrategi?
Kontakt os på telefon +45 44 979 979, via e-mail på info@testhuset.dk eller via vores kontaktformular.