Udbytte
Du får på dette intensive kursus, en international anerkendt certificering inden for softwaretest med blandt andet følgende udbytte:
- En professionel tilgang til test af software
- Udvidet ISTQB terminologi
- Værktøjer til at effektivisere testen
- Kendskab til planlægning og styring af test
- Viden om best practice
Målgruppe
Dette ISTQB Advanced Test Manager certificeringskursus er for dig som allerede er ISTQB/ISEB Foundation certificeret, og arbejder som testkoordinator, testleder/ Test Manager eller er testansvarlig på alle niveauer.
Kursusform
På ISTQB Advanced Test Manager 2 første moduler gennemgås pensum. På 3. modul vil der være en fuld repetitionsdag forud for eksamen. Vores kursus kendetegnes ved et højt individuelt aktivitetsniveau, idet al teori afprøves med opgaver og cases. Forud for kurset skal der forventes 20-30 timers forberedelse, samt 10-20 timer imellem modulerne. Kursus, materiale og eksamen er alt sammen på dansk.
Eksamensform
ISTQB Eksamen udarbejdes af den danske afdeling af ISTQB, Danish Software Testing Board (DSTB), og administreres af Dansk IT. Eksamen er en 3 timers avanceret multiple choice med udgangspunkt i en række cases. Der er cirka 65 spørgsmål, og man skal have 65 % rigtige for at bestå.
Underviser
Vores undervisere har ikke kun rutine i at undervise i softwaretest, men også mange års praktisk erfaring fra forskellige it-projekter, hvilket giver dig den bedste indlæring, samt viden om best practice. De får derfor også 4,96 ud af 5 i gennemsnitligvurdering fra kursisterne. Læs mere om vores vores undervisere her.
Kursets indhold
Kurset er et ISTQB-godkendt certificeringskursus, som omfatter:
- Testprocesser og metrikker
- Risikobaseret test med 5 forskellige teknikker
- Estimering af testplanlægningen
- Dokumentation af testen
- Testens forretningsmæssige værdi
- Testværktøjer og automatisering
- Medarbejder testkvalifikationer
Varighed
ISTQB Advanced Test Manager kurset afvikles over 6 dage fordelt på 3 moduler, samt en 3 timers eksamen på 7. dagen. [activecampaign]
Rikke –
Det var et mega godt kursus
Anja –
Underviserens viden og metoder
Mads –
Den høje faglighed hos underviseren, men ligeledes fra de andre kursister.
Anja –
Veksel mellem undervisning og opgaver. Meget ekstra materiale.
Annette –
Jeg elsker Lisbeths energi
Mette –
Rigtig fint at kurset hele tiden bliver udvidet med erfaringer fra tidligere kursister.
Trine –
En god formidling gode eksempler, god styring, og stringent overholdelse af plan.
Rikke –
En fantastisk dygtig udnerviser og et godt hold.
Rikke –
En meget kompetent og engageret underviser
Trine –
God struktur. Overholdelse/styring af pause start/slut. Blanding af teroi og praksis. Styring af plan for undervisning. Bremse afløbere. Hjemmeopgaver.
Nico –
at Instruktøren er yderst velforberedt. At der ikke har været for lange snakke om egne erfaringer.
Anja –
Opgavernes flow. Tydelighed fra instruktør. Pauser rettididigt. Viden bliver tydligere som undervisningen skrider frem.
Flemming –
Blanding mellem teori og praktiske øvelser. Afvikling af kursus – balance mellem varighed af lektioner og pauser. God og engageret formidling af stoffet.
Bjarke –
De mange cases, der hjælper med konkretisering og forståelse af ISTQB Termerne. Den store brug af flip-overs, ders ikrer at man beholder foregående lektioner.
Eva –
Den positive optimistiske måde at formidle på
Mikael –
Teknikker der kan bruges direkte . At lære andre testmanagere at kende. Jeg tænker næsten på samme måde hvilket giver meget selvtillid. At lære noget nyt.
Mads –
At jeg er blevet bekræftet i det jeg gør til dagligt er det rigtige, eller bedre sagt følger teorien. Jeg har fået inspiration til at dyrke specifikke dele af pensum noget mere. Bevidstheden om min værktøjs kasse er blevet større
Ines –
Tak for de gode opgaver og memory drill
Lisbeth –
Højt faglige niveau, god kombination af teorigennemgang og øvelser. Et godt hold, god stemning, massser af kursusmateriale.
Morten –
At vi bliver sendt ud i relax rummet, og bliver tvunget til at skifte omgivelser.
Lisbeth –
Højt fagligt niveau. Kombination af klasseundervisning og praktiske øvelser. Gennemtænkt kursusmateriale. God stemning på holdet 🙂
Lise –
Undervisers faglige kompetencer og den gode forplejning.
Lene –
Godt at der udleveres eksempler på eksamensopgaver, så viden afdækkes og trænes.
Mikael –
At der er masser af eksempler fra den virkelige verden til uddybning af pensum.
Lise –
Instruktøren er en fantastisk inspirerende underviser og man føler det er muligt at bestå.
Pia –
Super spændende kursus med meget kompetent, erfaren instruktør. At vi kun var 10 kursister gjorde det muligt for alle at blive hørt.
Michael –
At der var passende med pauser og at især at gennemgangen overhovedet ikke var noget kun med pensum på, men med masser af uddybninger og udvidelser.
Marie –
At vi havde tid til at genopfriske foundation, når nødvendigt
Eva –
Der er gjorrt en stor indsats for at bringe afveksling ind i kursusdagen
Amira –
De mange cases , og at man får svar/afklaring.
Jane –
Summeopgaverne og dialog undervejs
Dorthe –
Afvekslende undervisningsmetoder målrettet undervisning – vejledning mht. eksamen.
Thomas –
De praktiske værktøjer til fx estimering og fremdrifts rapportering, som jeg har lært (og benyttet). Underviserens positive og energiske tilgang, og evne til at styre gruppen. Holde tiden.
Hanne –
Der var ikke så mange gruppe opgaver i dag. Il gengæld rigtig mange individuelle opgaver som kunne benyttes til at finde hullerne i osten.
Peter –
Videndeling – diversitet – Det fælles fokus.
Martin –
At det er noget jeg kan bruge i praksis.
Malene –
Den fokuserede form i “klar til eksamen” og succesoplevelsen m. 2* memory drill og forbedringen mellem 1. og 2. gang.
Brian –
At der er øvelser og opgaver undervejs.
Helle –
At der er indlagt øvelser, sådan at der er sparring omemnerne, og teori bliver omsat til virkelighed. Uden instruktørens erfaring havde det været svært at kapere, hun relaterer ofte tung teori til virkeligheden 🙂 Tak for det.
Per –
Betyder meget for mig at få sporbarhed og betydning heraf på plads. God brugbar gennemgang af risikobaseret test. Gode øvelser, meget lærerige.
Helene –
Lisbeths eksempler og tydelige klar formuleringer, når vi er i tvivl om forståelse af stoffet.
Martin –
Jalle de forskellige øvelser, og den meget ærlige tilgang til pensum og eksamensform. Rigtig god gennemgang og klare svar.
Henrik –
Den erfaring som Instruktøre har!
Dorthe –
Afveksling mellem teori og øvelser. Skiftende grupper. Vejledning om hvordan pensum skal håndterer til eksamen. GAP analysen var især brugbar for mig.
Hanne –
De mange eksempler på hvordan det kan bruges. Vekslen mellem teori og opgaver. Meget materiale ud over selve pensum. Gode slides. Du får hvad du måler – Guld værd! 🙂
Malene –
Evnen til at holde fokus på det teoretiske spor (instruktørens evne)
Lene –
Testhusets materiale virkelig godt – når jeg kun giver fire der, skyldes det ISTQBs pensum.
Helene –
At materialet og undervisningen giver os viden og materiale (skemaer, checklister, skabeloner osv) til vores daglige arbejde og ikke bare til at bestå eksamen. Vekselvirkningen mellem plenum, egne opgaver, og fælles opgaver af forskellig art.
Hans Christian –
Jeg synes især godt om Memory drill, prøveeksamen og gennemgangen af teknik i eksamensformuleringer.
Brian –
Dialog og info fra den virkelige verden.
Per –
Super god memory drill øvelse – også som øvelse. Opsmaling derhjemme. Ville ikke få samme udbytte uden det gode materiale fra instruktøren. Meget brugbart i mine opgaver hos kunderne. Bedre forståelse og struktur på TM opgaver, bedre fundament og tillid hos kunden. Tryghed.
Martin –
Måden menerne gennemgås på og fokus på at man også skal ahve noget med tilbage udover bestået.
Henrik –
Positiv og smilende underviser. Humor.
Martin –
Alle case opgaverne som gør at man får arbejdet med pensum
Karsten –
Gruppe opgave løsningsøvelserne. Dialogen mellem kursister og udnerviser.
Helle –
At instruktøren er en erfaren underviser.
Per –
God måde at formidler på, gode eksempler stor faglig viden hos instruktøren.
Hans Christian –
Faglighed og eksempler
Dorthe –
Afvekslende undervisningsmetoder. God formidling af et stof som i pensummet er yderst trist skrevet og sat op.
Malene –
At kurset holder strengt på teorien men i lille grad relaterer det til hverdag. + detaljeret gennemgang af alt det man bør gøre og huske.
Peter –
Muligheden for at repetere og dele testviden med øvrige kursister.
Hanne –
Instruktørens viden om området. Øvelserne. Andre formuleiringer på I STQB materialet. Lille hold (8 personer). Eksemplerne
Henrik –
At få proppet mere i værktøjskassen!
Carsten –
Mange øvelser, memory spil drill.
Tom –
At kurset indeholder denne dag for repetition. Giver en god mulihged for at finde de huller, der skal fokuseres på inden eksamen.
Dorte –
Det store arbejde der er lagt i at udvikle både den gennemgående case, og pensum på en anden måde. Instruktørens enorme energi. Det er flot ath olde den kørende i 6 dage efuldt ud. Du har givet alle muligheder for at bestå.
Andreas –
Opdelign mellem teori, summeopgaver, gruppeopgaver og pauser.
Simon –
Komprimeret forløb. Opgave løsning.
Matteo –
Interaktion med klassekammerater f.eks. Ved dannelse af forskellige grupper til summeopgaver.
Thomas –
At de engelske prøvespørgsmål er oversat til dansk.
Majbritt –
De gode historier fra virkeligheden !
Carsten –
God formidling. Gode eksempler. God stemning.
Helle –
At være så heldig at have deltaget i hele denne her læringsproces. Instruktørens facon at udnervise på. Sammenholdet på kurset og vores brug af hinanden.
Philip –
Rigtig godt kursusmateriale. Rigtig mange opgaver, der udpeger huller i min viden. Memory drill.
Elias –
God kombination af eksamensforberedelse og virkelighed.
Pia –
Alle opgaverne, huskelister, pauserne, Instruktørens gode humør.
Signe –
Variationen – prkatik – pauser (selve kurset). Værktøjer til at komme videre med derhjemme.
Kristine –
Mange opgaver, godt med svar ark. Netværk med andre TM. Inspiration til hverdagens udfordringer.
Finn –
Flittig brug af eksempler fra virkelige situationer. Fint med inddragelse af alle deltageres erfaringer.