Udbytte
Du får en grundlæggende viden indenfor softwaretest med blandt andet følgende udbytte:
- Du ved hvad test er og hvorfor vi tester
- Du kender til de forskellige testroller
- Du lærer grundlæggende testprocesser
- Du bliver trænet i at lave effektive testcases med flere forskellige testteknikker
- Du kender til testplanlægningen
Målgruppe
Du har arbejdet i en kortere periode med test af software, og ønsker at få en teoretisk viden samt en mere professionel tilgang til test og kvalitetssikring. Du ønsker desuden at forberede dig til ISTQB Foundation certificeringskurset. Grundlæggende test – Kom godt i gang henvender sig både til softwaretestere, udviklere og ledelsen.
Kursusform
Kursets teoretiske gennemgang vil overholde ISTQB-terminologien, samt deres anbefalede best practice. Der vil både være parvise opgaver, gruppeopgaver og masser af dialog i plenum. Denne kursusform hvor kursisterne aktivt deltager i undervisningen gør, at kursisterne nemt vil kunne referere til egen dagligdag.
Underviser
Vores undervisere har ikke kun rutine i at undervise i softwaretest, men også mange års praktisk erfaring fra forskellige it-projekter, hvilket giver dig den bedste indlæring, samt viden om best practice. De får derfor også 4,86 ud af 5 i gennemsnitligvurdering fra kursisterne. Læs mere om vores vores undervisere her.
Kursets indhold
Kurset er en god måde at komme i gang med professionel test og kvalitetssikring, og omfatter:
- Overblik over testprojektet
- Testroller
- Kendskab til review, og værdien af det
- Kendskab til planlægningen af testen
- Risikobaseret test
- Grundlæggende testteknikker
Varighed
Det fysiske kursus varer 2 dage.
Vores online kursus består af 6 moduler á 2 timer fordelt på 3 dage.
Pia –
God undervisningsform. Kombineret med gruppe arbejde. God forplejning.
Thomas –
At opgaverne er udvalgt efter hvad vi arbejder med 🙂
Morten –
At kurset består af gruppe arbejde med praktiske øvelser
Søren –
Levende underviser.
Michael –
Afvekslende med plenumundervisning og gruppeogaver.
Aurora –
Spændende område. Gode diskussioner. Gode opgaver.
Brian –
Instruktøresn gode humør og erfaring.
Aksel –
at kurset veksler mellem teori og praktiske opgaver.
Jørgen –
Inddragelse af kursisterne i forbindelse med opgaver og diskussion.
Søren –
Undervisers gejst og viden. Fint med fokus på agil test i en verden ( IEEE /ISTQB) der dufter meget af vandfald.
Lene –
Instruktøren har humor og gode erfaringer. En kompetent underviser, som forstår at relatere det lidt store teoretiske stof til den virkelige verden, og at bringe tingene helt ned på jorden.
Anders –
Mængden af raktiske opgaver, gør at man har hands on i løbet af hele kurset. Det betyder også at ens engagment holdes fast.
Kristian –
Opgaver undervejs i kursusforløbet
Kristina –
Instruktørens store indsigt i mange forskellige brancher. Opgaver er gode for forståelse af teori, med mere tidssvarend eopgaver.
Birthe –
At kurset blev afviklet på et grundlggende niveau, da jeg ikke i min dagligdag er vidende i hele udviklings/testprocessen. Test er en delmængde af mine arbejdsopgaver.
Irene –
At det er muligt at deltage på kursus selvom vores faglige niveauer er vidt forskellige.
Tina –
At holdet ikke er forstort, så der er tid og plads til alle.
Thomas –
Gode faciliteter og en meget dygtig instruktør.
Lisa –
Metode. Tilpas m. pause. Veltilpasset mængde.
Preben –
Den varierende udnervisningsform og det gode materiale.
Stine –
Tempoet en del små pauser. Underviseren er klar og tydelig.
Mohammed –
Det stille og rolige tempo samt det at vi på kurset kunne deltage i kurset gennem øvelser og generel diskussion.
Lars –
God Karma 🙂
Maiken –
At der har været tilpas tid til spørgsmål og at der samtidig er tænkt på apuser med alt den teori. En masse debat og mine forventninger er blevet indfriet.
Peter –
At jeg har fået lyst til at lave TDD da jeg er bleve toplyst med konsekvenserne ved ikke at skrive test og teste mere end vi gør.
Lars –
Formidling rigtig gode til at sikre konteksten iforhold til brugernes test hverdag.
Bogi –
Kurset fik min rolle som test manager defineret. Kurset fik defineret hvad specifikke vørktøjer jeg har til rådighed som accepttest tester
Marie –
At materialet var meget tilpasset vores situation/faglige område alle de steder det kunne.
Anne –
Al den gode teoretiske viden med meget fine konkrete eksempler
Niels –
Øjenåbner i forhold til mere struktur i testen
Mia –
De værktøjer jeg har fået med mig fra kurset – anvendelig viden fra kurset som kan tages med hjem og bruges i praksis.
Gurli –
Afveksling mellem tavleundervisning og opgaver i grupperne fungerer rigtig godt.
Steffen –
Der var tid til at gå ud over pensum så det kunne relateres til konkrete eksempler
Mark –
At jeg har opmået et langt større indblik i hvad der indgår i testning de strategiske elementer ligger nu meget klarere.
Sandra –
De mange øvelser der gav plads til diskussion og refleksion.
Cecilie –
Jeg synes dagene har været meget givende og lærerige. Har virkelig fået et godt udbytte ud fra dette kursus. Velstruktureret og velorganiseret.
Sisse –
Det har været første gang at jeg synes tiden på et kursus er gået hurtigt. Det fortæller lidt om godt relevant kursus med en super formidler, der gav rigtig god afveksling mellem at lytte, gøre noget aktivt og pauser.
Azhar –
Underviserens engagement og formidling af det faglige stof.
Patrick –
positiv meget enrgi og fralæringsevne.
Martin –
At lhænge alle plancherne op overalt. Det giver et visuelt struktureret., læringsmedie. Man kan forholde sig til alle dage af kurset.
Andreas –
At indhold blev formidlet på en let forståelig måde og det var nemt at engagere sig.
Anne –
Systematikken, grafiske illustrationer, involvering i form af øvelser
Christian –
Synes virkelig at kurset har været givende på mange punkter, og har leveret ud over de forventninger jeg havde. Instruktøren er virkelig en dygtig kommunikator med en god blanding af humor og faglighed.
Randi –
Formidling af stof var let forståeligt. God veksling mellem opgaver og teori.
Charlotte –
Forberedt materiale. At veksle mellem undervisning og opgaver
Merethe –
Evnen til at formidle svært stof på en underholdende måde. Inddrage deltagerne så man tør byde ind selv om man nødvendigvis ikke har det rigtige svar.
Jesper –
Grafiske illustrationer gode eksempler, brug af både tavler og powerpoint, fint materiale. God gennemgang hvor der også var tid til diskussion og små gruppe opgaver.
Lars –
Rigtig god indlevende undervisning.
Erling –
Instruktørens undervisning er uformel med den helt rigtige tilgang og han svarer nærmest på alt.
Claus –
Godt indhold med en grundlæggende forståelse for test. Godt indblik og god gennemgang af termer, principper og metoder.
Jannik –
Særlig undervisningen som har været struktureret og effektiv. Meget lærerigt.
Jonas –
Instruktørens måde at formidle på. Han gør en del ud af det med tegninger og gruppe arbejde.
Sanne –
God afveksling mellem gennemgang og gruppearbejde rundt i lokalet. En god og super engageret underviser.
Hanne –
En rigtig god spredning af deltagernes baggrund osm gav god dynamik i undervisningen. Meget engageret underviser, som brugte vores input/spørgsmål aktivt i undervisningen. Det virker super godt med tegninger, plancher og ikke kun powerpoints.
Lilian –
Meget kompetent underviser. Variation mellem udnervisning og øvelser
Steen –
At underviseren formår at tage alle på trods af forskellig baggrund
Peter –
At underviseren her anvender prøvede erfaringer fra (cases) fra virksomheder.
Oliver –
Kurset havde en klar agenda, og rød tråd hele vejen igennem begge dage. Meget behagelig undervisningsform (Afvekslende) samt underviser
Anne –
Kursuslederens engagement og ihærdighed. Meget motiverende
Casper –
Dynamik i undervisningen
Mille –
Levende undervisning. Undervisers evne til at springe i programmet for at tilpasse interesser og spørgsmål.
Charlotte –
Om underviserens formidlingsevne Meget levende og anderledes på en rigtig god og positiv måde
Anders –
Hele setuppet med tegninger, tavler og ophæng rundt i lokalet fungerer rigtig godt.
Matilde –
Det gode humør og faglig dygtighed. Afveksling i undervisningsform – plancher, dias, summeopgaver
Sanne –
At der var mange gode øvelser blanding af tegninger, præsentation, og undervisers erfaringer. Meget kompetent underviser.
Kasper –
At Lars har taget sig ti til at få alle med. Ingen blev efterladt
Tina –
Kan rigtig godt lide hans måde at fortælle på og han er god til at veksle.
Else –
Humør og eksempler
Jesper –
Meget levende /engageret
Ulrik –
Dygtig illustrator
Jesper –
Utrolig brugbart kursus. Har fået meget bedre indblik i de
forskellige former for test.
Charlotte –
Fordeling mellem teori og praksis
Gode øvelser eksempler jeg kan forholde mig til
at materialet er på dansk
Michelle –
Rigtig god måde at kurset forløb. Gode øvelser og en god dialog med underviser undervejs.
Christina –
At kurset var en blanding af opgaver, sparring og oplæg.
Mette –
Dybden. Gennemgangen af alle typer test og metoder. Øvelser. Forholdsvis lille gruppe deltagere.
Marie –
Fin gennemgang af den overordnede testproces. Gennemgangen af testcases og fejlrapport. Og hvad disse bør indeholde.
Mads –
Dybdegående læring af test
Mette –
Kurset har givet mig en god grundlæggende forståelse for hvad man tester, hvordan man tester og at man i nogle tilfælde må acceptere, at der er fejl, der ikke vil blive rettet.
Christine –
God blanding af opgaver og oplæg
Tina –
Variation mellem at lytte og aktiv eopgaver.
Christian –
Definitionen af test og testers ansvar og begrænsning.