Udbytte:
Du bliver bedre til at risikovurdere omfanget af testen, og får derudover også følgende udbytte:
- Du ved hvad risikobaseret test er og kan bruges til
- Du lærer at gennemføre en risikoanalyse og afprøver den i praksis
- Du har prøvet at omsætte risici til handling
- Du har prøvet at anvende risici som grundlag for prioritering af test
- Du har fået skabeloner og skemaer til brug for risikobaseret test
- Du har fået konkrete værktøjer med hjem
Målgruppe
Du er med til at prioritere test enten som tester eller ansvarlig for gennemførsel af mindre eller større testforløb. Du kan være tester, testkoordinator, testmanager/testleder, projektleder med testansvar eller lignende. Du forventes at have erfaring inden for test af software og IT-projekter, så de grundlæggende begreber er på plads.
Kursusform
Kurset er bygget op omkring korte teoretiske gennemgange, som sikrer forståelse af metoderne og deres værdi. Teorierne og risiko workshop afprøves på en case. Det vil give dig den praktiske indføring i og dialog omkring metoderne, som kan gøre dig i stand til at overføre dem til dit eget projekt. Kurset vil være præget af dialog og debat ud fra dine, de andre deltageres og underviserens erfaringer.
Underviser
Vores undervisere har ikke kun rutine i at undervise i softwaretest, men også mange års praktisk erfaring fra forskellige it-projekter, hvilket giver dig den bedste indlæring, samt viden om best practice. De får derfor også 4,9 ud af 5 i gennemsnitligvurdering fra kursisterne. Læs mere om vores vores undervisere her.
Kursets indhold
Kurset gennemgår begrebet risikobaseret test, og du får indblik i forskellige metoder, og omfatter blandt andet:
- Begrebet risikobaseret test
- Risikoanalyse
- Testteknikker til risikobaseret test
- Formelle og uformelle metoder
- Skabeloner og skemaer til risikobaseret test
Varighed
Kursets varighed er 1 dag.
Ved online afholdes kurset over 3 moduler á 2 timer fordelt på 2 dage.
Pernille –
Underviseren havde en store viden og undervisningsform
Jakob –
Underviseren var god til at formidle og havde en stor viden og erfaring omkring testautomatisering
Ida –
Kurset havde læring på forskellige måde. Det hjalp at huske med tegninger, historie, tabeller mm.
Anette –
Lars er en vanvittigt dygtig underviser. Man mærker tydeligt at han har styr på stoffet og lang erfaring med undervisning. Han formåede at være ligeså engageret på dag 3 som på dag 1, selvom eleverne blev lidt blanke i blikket til sidst. 🙂
Der var supergod variation i undervisningen.
Jeg er også kæmpefan af ekstramateriale i form af tegninger, som blev udleveret eller sat op på væggen i løbet af kurset. Alt sammen var en virkelig god støtte til at forstå og huske de forskellige emner.
Tak for et supergodt kursus!
Thomas –
God engageret underviser og gode gennemgange.
Mie –
Lars er enormt kompetent og det er dejligt med en underviser der er så engageret og dygtig!
Mette –
Underviserens havde en evne til at formidle sin faglighed på en praksis nær måde istedet for at det hele bare var teori.
Kirsten –
God formidling af stoffet og gode praktiske øvelser
Sara –
Tempoet. Brugbarheden. Niveauet
Hans –
Lisbeths indsigt og engagement
Mette –
Opgaver og eksempler fra det virkelige liv
Jesper –
Der er en god balance mellem teori og praksis
Heidi –
Lisbeths imødekommenhed og inspiration
Rikke –
At der også er opgaver, så vi ikke kun sidder stille. Tak for pauserne 🙂
Jacob –
At man kan stille faglige spørgsmål, og der forsøges svaret på et højt fagligt niveau.
Lea –
Variation i undervisningen skiftet mellem teori og afprøvelse
Anette –
Kurset rammer præcist ned i det behov vi har, og giver på en enkel måde værktøjer. Super anvendeligt.
Dorthe –
Formidlingen med gode eksempler
Pernille –
Risikoanalyse gennemgangene. Jeg værdsætter at få flere metoder og testteknikker.
Anders –
Blanding mellem teori og øvelse. Gode øvelser
Anette –
God kombination mellem praksis og teori.