Udbytte
Kurset giver dig en grundlæggende viden om brugertest og hvordan du indfører dette tidligt og løbende i dit udviklingsforløb. Efter kurset ved du:
- Hvordan man kan inddrage sine brugere i løsningen
- Hvordan man sikrer, at man laver det rigtige produkt
- Hvorfor brugertest på et tidligt stadie er nødvendig
- Hvordan man udfører en brugertest i praksis, herunder
- Hvordan man planlægger og designer en god brugertest
- Hvordan man kan digitalisere sin brugertest, for at gøre det mere effektivt
- Hvordan man kan inddrage RAT i sin brugerrejse
- Hvordan man via RAT tilgangen prioriterer og opsætter hypoteser til en brugertest
- Hvordan man laver en god rapportering, som er nem at forstå for alle
Målgruppe
Kurset henvender sig til alle der arbejder med digitale produkter og som skal i gang med, eller blive bedre til at brugerteste. Det inkluderer eksempelvis UX Designere, UX Researchers, Product Designere, Designere, Product Managers, Projektledere, Product Owners, Scrum Masters, Testere og E-commerce specialister. Kurset er teoretisk og praktisk og ikke værktøjsspecifikt, så forudgående kendskab til bestemte værktøjer er ikke et krav.
Kursusform
Vi tager udgangspunkt i, hvordan en brugertest i praksis – trin for trin – bliver planlagt, designet, afholdt og afrapporteret, for på den måde at give dig et indblik i og en forståelse for processen. Kurset er ikke værktøjsspecifikt, så der vil blive undervist i den generelle forberedelse og opbygning af en brugertest. Det gennemgåede materiale opsummeres undervejs gennem øvelser og dialog. Der vil desuden være masser af eksempler fra den virkelige verden, så teorien holdes op imod noget håndgribeligt.
Underviser
Vores undervisere har ikke kun rutine i at undervise og formidle, men også mange års praktisk erfaring med brugertest og inddragelse af brugerne, hvilket giver dig den bedste indlæring, samt viden om best practice.
Kursets indhold
På kurset Tidligt brugertest, kommer vi blandt andet omkring følgende emner:
- Designmetoder og brugertest i forskellige faser
- Typer af testmetoder
- Opbygning af en hurtig prototype
- Brugerrejse mapping
- Opsætning og prioritering af testhypoteser
- Inddragelse af relevante interessenter og nøglepersoner
- Brugertest i praksis
- Planlægning og design
- Rekruttering af testpersoner
- Afvikling
- Rapportering
- Risici ved brugertest
Varighed
Kurset varer 1 dag
Emil –
Jeg kan godt lide mine spørgsmål blev diskuteret og taget godt imod og at der var plads til en fælles dialog og der var kommunikation frem og tilbage om emnerne.