Udbytte
Du kender teknikkerne til planlægning og styring af softwaretest:
- Du kan planlægge dit testprojekt
- Du ved hvordan du overvåger planen
- Du kan genplanlægge dit projekt, så du når de aftalte mål til tiden
- Du ved hvordan der skal rapporteres, så ledelsen forstår testprojektets status
- Du er trænet i overvågning, opfølgning og korrigerende aktiviteter
- Du har deltaget i en risikoanalyse
- Du har fået konkrete skabeloner og værktøjer
Målgruppe
Du er ansvarlig for gennemførsel af mindre eller større testforløb. Du har typisk rollen som testkoordinator, Test Manager/testleder, projektleder med testansvar eller lignende. Det forventes at du har nogen erfaring med test af software og it-projekter, så nogle af de grundlæggende begreber er på plads.
Kursusform
Kursets teoretiske gennemgang vil overholde ISTQB-terminologien, samt deres anbefalede best practice. Der vil både være parvise opgaver, gruppeopgaver og masser af dialog i plenum. Denne kursusform hvor kursisterne aktivt deltager i undervisningen gør, at kursisterne nemt vil kunne referere til egen dagligdag.
Underviser
Vores undervisere har ikke kun rutine i at undervise i softwaretest, men også mange års praktisk erfaring fra forskellige it-projekter, hvilket giver dig den bedste indlæring, samt viden om best practice. De får derfor også 4,9 ud af 5 i gennemsnitligvurdering fra kursisterne.
Kursets indhold
Kurset er en god måde at komme i gang med professionel test og kvalitetssikring, og omfatter:
- Metoder til tidsplanlægning
- Forskellige estimeringsteknikker
- Risikoanalyse og -styring
- Interessentanalyse
- Overvågning og opfølgning
- Genplanlægning
- Testrapportering
- Metrikker og værdien af dem
- Metoder til erfaringsopsamling og erfaringsrapportering
Varighed
Kurset testledelse varer 2 dage.
Tine –
Kursusmaterialeopbygning/struktur.
Gennemgået udleveret værktøjer + hjælpelitse.
Opgave + ogpaveintervaller, gør at man selv tager stilling til stoffet samt hvordan man kan udnytte/bruge det i sin hverdag.
Jan –
De mange tegninger og gode eksempler. Overdådig bespisning. Godt lokale velegenet til formålet.
Lise –
Historier fra den virkelige verden – godt at reflektere sig i.
Doris –
Fin afveksling mellem teori og øvelser. Forskellige gruppe sammensætninger.
Knud –
At instruktøren fandt nogle skabeloner, som jeg efterspurgte. Det var super.
Kasper –
De mange værktøjer og teknikker vi har fået.
Martin –
Lille hold. God længde på undervisning kontra pauser. God kursusform.
Cathrine –
Et rigtig godt kursus!
Julie –
Variation med undervisning og øvelser.
Henrik –
Instruktørens engagemnt i deltagernes profesionelle hverdag, samt evne til at inddrage historier og erfaringer fra virkeligheden.
Anne –
Vi var en forholdsvis lille gruppe, så der var tid til spørgsmål.
Torben –
Instruktørens megen erfaring og esempler fra virkeligheden.
Simon –
Øvelser — praktik + pauser hver time så hjernen kan følge med 🙂
Pia –
Testhusets store kompetencer og evne til at formidle vidne på en forståelig måde. Underviserens engagement. Knalddygtig.
Magda –
At være sammen med andre testere/ andre i QA verden
Helle –
Vi er komkring flere detaljer, beregninger bliver forklaret flere gange, så læringen er større og sidder bedre fast. Fedt der ingen eksamen er, set i lyset af en presset hverdag.
Maiken –
En dejlig og inspirerende underviser. En god stemning på holdet.
Carsten –
Den store erfaring hos underviseren, og de mange gode eksempler fra det virkelige liv. Kurset var meget velorgnaiseret og flød let.
Sandro –
Formidlingen, og relationen til det virkelige liv.
Anette –
De mange praktiske øvelser, som kan gøre at teorien glider bedre ned. Høj faglig kvalitet blandt kursets deltagere, som gav mange gode snakke om de udfordringer vi alle har.
Thomas –
Godt tempo og niveau selvom jeg kom ind lidt fra højre uden at kunne nå at forberede mig.
?? –
Grundig gennemgang af ledelse. Opgaver udnervejs med facit udleveret :). Slideshow – fyldestgørende. Gode værktøjer.
Majbrit –
Den gode formidling af diverse styringsværktøjer til testledelse.
Daniel –
Tid til reflekteren ved opgaver og tid til dialog inddragelse af deltagernes erfaringer.
Jesper –
Gode vørktøjer og nede på jorden. God empirisk understøttelse.
Thomas –
Godt kursusmateriale. Gode gruppeopgaver.
Sheeraz –
Jeg påskønner undervisningsform på kurset.
Jonas –
Det er helt perfekt med alle de praktiske øvelser
Nadja –
Jeg værdsætter at kunne gå herfra med noget konkret til mit projekt.