Udbytte
Du får på dette intensive kursus, en international anerkendt certificering inden for softwaretest med blandt andet følgende udbytte:
- En professionel tilgang til test af software
- Udvidet ISTQB terminologi
- Værktøjer til at effektivisere testen
- Kendskab til planlægning og styring af test
- Viden om best practice
Målgruppe
Dette ISTQB Advanced Test Manager certificeringskursus er for dig som allerede er ISTQB/ISEB Foundation certificeret, og arbejder som testkoordinator, testleder/ Test Manager eller er testansvarlig på alle niveauer.
Kursusform
På ISTQB Advanced Test Manager 2 første moduler gennemgås pensum. På 3. modul vil der være en fuld repetitionsdag forud for eksamen. Vores kursus kendetegnes ved et højt individuelt aktivitetsniveau, idet al teori afprøves med opgaver og cases. Forud for kurset skal der forventes 20-30 timers forberedelse, samt 10-20 timer imellem modulerne. Kursus, materiale og eksamen er alt sammen på dansk.
Eksamensform
ISTQB Eksamen udarbejdes af den danske afdeling af ISTQB, Danish Software Testing Board (DSTB), og administreres af Dansk IT. Eksamen er en 3 timers avanceret multiple choice med udgangspunkt i en række cases. Der er cirka 65 spørgsmål, og man skal have 65 % rigtige for at bestå.
Underviser
Vores undervisere har ikke kun rutine i at undervise i softwaretest, men også mange års praktisk erfaring fra forskellige it-projekter, hvilket giver dig den bedste indlæring, samt viden om best practice. De får derfor også 4,96 ud af 5 i gennemsnitligvurdering fra kursisterne. Læs mere om vores vores undervisere her.
Kursets indhold
Kurset er et ISTQB-godkendt certificeringskursus, som omfatter:
- Testprocesser og metrikker
- Risikobaseret test med 5 forskellige teknikker
- Estimering af testplanlægningen
- Dokumentation af testen
- Testens forretningsmæssige værdi
- Testværktøjer og automatisering
- Medarbejder testkvalifikationer
Varighed
ISTQB Advanced Test Manager kurset afvikles over 6 dage fordelt på 3 moduler, samt en 3 timers eksamen på 7. dagen. [activecampaign]
Marie –
At vi havde tid til at genopfriske foundation, når nødvendigt
Amira –
De mange cases , og at man får svar/afklaring.
Jane –
Summeopgaverne og dialog undervejs
Dorthe –
Afvekslende undervisningsmetoder målrettet undervisning – vejledning mht. eksamen.
Thomas –
De praktiske værktøjer til fx estimering og fremdrifts rapportering, som jeg har lært (og benyttet). Underviserens positive og energiske tilgang, og evne til at styre gruppen. Holde tiden.
Hanne –
Der var ikke så mange gruppe opgaver i dag. Il gengæld rigtig mange individuelle opgaver som kunne benyttes til at finde hullerne i osten.
Helle –
At der er indlagt øvelser, sådan at der er sparring omemnerne, og teori bliver omsat til virkelighed. Uden instruktørens erfaring havde det været svært at kapere, hun relaterer ofte tung teori til virkeligheden 🙂 Tak for det.
Helene –
Lisbeths eksempler og tydelige klar formuleringer, når vi er i tvivl om forståelse af stoffet.
Dorthe –
Afveksling mellem teori og øvelser. Skiftende grupper. Vejledning om hvordan pensum skal håndterer til eksamen. GAP analysen var især brugbar for mig.
Hanne –
De mange eksempler på hvordan det kan bruges. Vekslen mellem teori og opgaver. Meget materiale ud over selve pensum. Gode slides. Du får hvad du måler – Guld værd! 🙂
Helene –
At materialet og undervisningen giver os viden og materiale (skemaer, checklister, skabeloner osv) til vores daglige arbejde og ikke bare til at bestå eksamen. Vekselvirkningen mellem plenum, egne opgaver, og fælles opgaver af forskellig art.
Hans Christian –
Jeg synes især godt om Memory drill, prøveeksamen og gennemgangen af teknik i eksamensformuleringer.
Martin –
Alle case opgaverne som gør at man får arbejdet med pensum
Karsten –
Gruppe opgave løsningsøvelserne. Dialogen mellem kursister og udnerviser.
Peter –
Muligheden for at repetere og dele testviden med øvrige kursister.
Hanne –
Instruktørens viden om området. Øvelserne. Andre formuleiringer på I STQB materialet. Lille hold (8 personer). Eksemplerne
Andreas –
Opdelign mellem teori, summeopgaver, gruppeopgaver og pauser.
Simon –
Komprimeret forløb. Opgave løsning.
Matteo –
Interaktion med klassekammerater f.eks. Ved dannelse af forskellige grupper til summeopgaver.